Publications

Volumes of the experiments

1,181 students and 14 different teachers were involved in the eFil project (see Table 1).

b. Volumes of logs already collected

The collected traces represent globally more than 800 000 events, but we made a selection of 31 representative sessions, that produced 400 000 events on 50 hours. This allowed us to elaborate and validate the dashboard and do some exploratory analysis, but we do not have enough data yet to do a proper mining work.

c. List of publications submitted and accepted
  • O. Aubert, J. Blanchard, A. Pigeau, Y. Prié. Retours sur une conception de tableau de bord. In EIAH’2019 – Atelier IHM pour l’éducation, juin 2019, Paris, France.
    https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02121416
  • Jamet E. (2019) Apprendre à partir de tablettes avec stylet : quelques résultats issus de projets de recherche collaboratifs.  Journée d’études Tablettes tactiles et éducation, Apprentissage, pédagogie, acceptabilité́. Toulouse, 24 et 25 juin 2019.
  • Jamet E. (2019) Apprentissages actifs avec le numérique. Journée d’études Technologies éducatives et formation, Rennes, Novembre 2018.
  • Michinov, N., Anquetil, E., & Michinov, E. (submitted paper). Guiding the use of collective feedback in a heatmap format to reduce group conformity and improve learning in Peer Instruction using graphics quizzes. Computers and Education.
  • Michinov, N., Anquetil, E., & Michinov, E. (2019). Réduire l’effet de conformité au groupe pour améliorer l’apprentissage dans l’enseignement par les pairs. Poster présenté aux Journées thématiques de l’ADRIPS: éducation et psychologie sociale, Grenoble, 3-5 sept.

Comments are closed.